Saturday, July 14, 2007

Dupa Pro, americanii se intind si in Slovacia

Dupa ce nu cu mult timp in urma americanii de la CME au mai luat inca o feliuta de la Sirbu si au ajuns la aproape 100% din Pro TV, acum au achiziotionat si cele mai ramasese din Markiza TV, din Slovacia. Ma uit pe raportul financiar de la sfarsitul primului trimestru si vad ca Markiza, ca si Pro TV a avut un crestere sanatoasa de profit comparativ cu anul trecut. De unde deducem ca politica CME este de a tine povara cit nu merge senzational afacerea si pe altcineva pentru ca de la un moment incolo totul sa fie la ei.

Sarbu a vandut 5% din ProTv cu 50 de milioane de dolari, in timp ce cei 20% din televiziunea slovaca au costat 79 USD. Cu toate astea Markiza TV are o cota e piata medie pe primul trimestru de 34%, in timp ce Pro TV e undeva intre 15 si 17%. Markiza functioneaza din 1996, Pro TV din 1995. De unde tragem concluzia ca piata de media din Romania este cu niste pasi in fata celei slovace.

No comments: