Monday, April 16, 2007

De azi din Adevarul


Cel mai bine vândut titlu de limbă germană va apărea şi în variantă franceză

Piaţa franceză de presă scrisă este bulversată de iminenta lansare a tabloidului „Bild" în Hexagon. Trustul german Axel Springer este gata să tipărească ediţia în limba franceză a cunoscutului tabloid, cel mai vândut din Europa.

500.000 de exemplare la lansare. 120 milioane de euro în primii trei ani. 5.000 de noi tarabe de ziare. Acestea sunt numai câteva din elementele intrării pe piaţa franceză a ziarului popular "Bild". Popular, şi nu tabloid, conform declaraţiilor preşedintelui grupului, Robin Leproux, pentru "Le Figaro" zilele trecute. Pentru că, spune el, francezii nu au o cultură a tabloidelor cum au britanicii sau germanii. În schimb, din punct de vedere al cotidienelor "uşoare", francezii au "Metro" şi alte publicaţii compacte, gratuite axate pe informaţie concisă şi utilă. "Conceptul de tabloid aşa cum îl ştim va fi adaptat la cultura franceză", a mai spus Leproux. Şi din punctul de vedere al vânzării noul ziar va trebui să se adapteze. Pentru că piaţa din Franţa are două tipuri de cotidiene: "Le Monde", "Le Figaro" şi celelalte - "serioase", care costă în jur de 3 euro, şi cele gratuite. "Bild" va costa 50 de eurocenţi. În plus, din strategia de intrare pe piaţă, o parte importantă o constituie distribuţia. Se pare că cei de la "Bild" nu vor să lucreze cu NMPP (corespondentul francez al Rodipet) decât în situaţia în care la preţul cerut mai deschid 10.000 de puncte de vânzare. Indiferent de negocierile cu aceştia, se mai doreşte şi instalarea a 5.000 de noi puncte de vânzare proprii până în 2010.

Robin Leproux, fost vicepreşedinte M6 şi preşedinte al diviziei de radio a RTL în Franţa, este şeful unei echipe formate din multe nume mari ale presei franceze. Fostul şef al investigaţiilor de la Parisien, fostul director de creaţie al grupului Express, fostul director al celui mai mare centru de formare de jurnalişti şi mulţi alţii, la toate nivelurile şi departamentele noului ziar. În total o echipă de 300 de persoane. Lansarea nu a fost însă fixată, dar în următoarele şase luni se poate întâmpla oricând. Proiectul a fost în derulare în cel mai mare secret de doi ani încoace. Deja au fost realizate mai multe ediţii-zero în toată ţara, ediţii care au fost testate din toate punctele de vedere.

g google bild le monde le figaro

No comments: